Nyhedsbrev april 2020

 

Hjemmearbejde, tomme mødelokaler, fjernsupport og kurser, møder over nettet...

For kort tid siden var en hjemmearbejdsplads noget med en computer, en skærm, en god Internetforbindelse og adgang til e-mail, tekstbehandling, regneark og måske nogle fagsystemer. Så kunne man lige snuppe en hjemmearbejdsdag i ny og næ.

Nu skal vi pludselig sidde ved vores hjemmearbejdspladser i flere uger og her melder nogle nye udfordringer sig. Deling af dokumenter, samarbejde om løsning af problemstillinger, direkte dialog med kollegaer, sidemandsundervisning, projektmøder, tekniske problemer og mange andre forhold er bare ikke så enkle længere. Forhold som bare er en naturlig ting når man sidder tæt på hinanden er pludselig blevet til flaskehalse og effektivitetsdæmpende fordi man sidder geografisk adskilt.

Heldigvis kan nogle af disse ulemper afhjælpes. TimeComputer har nogle gode bud. F.eks. kan samarbejdssystemer, fildeling, online møder, kurser over nettet, udstyrsoptimering m.v. gøre det daglige samarbejde mellem hjemmearbejdspladser væsentligt lettere.

Vi giver i dette nyhedsbrev nogle bud på hvordan vi kan hjælpe.

 

Corona

TimeComputer tager truslen fra corona-virus alvorligt og har taget de nødvendige forholdsregler.

Der vil kun være minimal bemanding på kontoret. De medarbejdere der kan vil arbejde hjemmefra.

Telefonen 36 78 55 43 vil blive besvaret som normalt.

Servicekald gerne til e-mailadressen Service@pro.dk

Alle møder vil som udgangspunkt blive aflyst eller udskudt. For absolut uopsættelige møder eller kontakter vil vi samarbejde med deltagerne aftale de mest korrekte forholdsregler.

Omkring hosting drift og netværk vil der ikke være nogen ændringer og der vil stadig være overvågning døgnet rundt.

Levering af varer med mere vil stadig foregå uden kontakt mellem leverandør og modtager.

Ring gerne hvis du har spørgsmål.

Vi håber på jeres opbakning, så vi i fællesskab kan hjælpe med at komme hurtigt gennem den aktuelle krise.


 

Microsoft Teams

Microsoft Teams rummer en række muligheder for at samarbejde på tværs af store gegrafiske afstande, næsten som hvis "man sidder ved siden af hinanden".

Systemet giver mulighed for at dele oplysninger, arbejde i de samme dokumenter, opbygge sammenhængede grupper, kommunikere 1:1, holde møder med en gruppe, invitere gæster til et møde og meget mere. Ring til os på 36 78 55 43 hvis du vil høre mere om mulighederne i Microsoft Teams. Vi rådgiver omkring installation, strukturering og anvendelse af systemet.


 

Udstyr til videomøder

For den bedste oplevelse på videomøder er det vigtigste en god lyd og så er det nu heller ikke så værst, hvis billedet også er af rimelig god kvalitet.

Mange bruger de indbyggede enheder i den bærbare eller skærmen. Det er også fint til det sjældne møde, men hvis det bliver en daglig foreteelse bør man tænke på noget bedre. De indbyggede mikrofoner er ofte meget følsomme over for støj på skrivebordet - f.eks. hvis man sætter en kop på bordet. Højttalerne er lidt bedre, men mangler ofte en funktion til støjreduktion. De indbyggede kameraer er rimelig ok, hvis der blot er lys nok i lokalet, men til gengæld mangler de en del fleksibilitet - f.eks. får man en lidt underlig vinkelt hvis man står op under sådan et videomøde - man bliver filmet nedefra og baggrunden er ofte delvist et loft.

TimeComputer har undersøgt markedet og har fundet flere interessante combi-produkter:

En videobar til de store konferencerum, til det lille møderum eller til enmandskontoret?

Uanset hvor kameraet skal bruges anbefales det at gå efter såkaldte PTZ-kameraer - det er kameraer hvor man styre panorering. tilt og zoom.

Der findes et stort antal med priser fra omkring kr. 800,- og op til over 10.000,-. For noget der ligener kr. 1.500,- får man et rigtigt godt system med indbygget mikrofon, højttalere og kamera. Systemet passer fint både til enmandskontoret og til det lille møderum. Vil man gerne bruge systemet i lidt større møderum kan det suppleres med trådløse remote lydstationer med mikrofon og højttaler.

Ring til os på 36 78 55 43 hvis du vil høre mere om mulighederne og gerne vil have hjælp til at vælge dedt rette udstyr og programmel.


 

HP Elite Dragonfly på - et nyt niveau af frihed - også for dem der arbejder derhjemme

Med en vægt på under 1 kg. er HP Elite Dragonfly selvfølgelig selvskreven til flyet, lufthavnen, toget og hotellet for medarbejdere på farten.

Men også på hjemmearbejdspladsen kommer den til sin ret. Med aktive børn, der skal undervises derhjemme og i øvrigt generelt aktiveres, et familieliv der skal fungere uden stress, kan der være behov for at flytte rundt i hjemmet for at kunne udføres arbejdet mest effektivt og under de bedste støjmæssige forhold. Og her er HP Dragonfly helt unik - tage den bare med fra kontoret i kælderen til soveværelset på første sal - og fortsæt arbejdet som om "intet var hændt".

Med sit unikke design og et kabinat bygget i magnesium og genbrugsplast, lever Dragonfly tl fulde op til tidens trends. Den har en fantastisk holdbarhed og er certificeret efter militære standarder, så du kan roligt tage den med uden at skulle bekymre dig.

Med en 13.3" touchskærm i meget høj opløsning kan du arbejde med de skarpeste pixels og de flotteste farver.

Klik på billedet for at at se flere detaljer om HP Elite Dragonfly.

Ring til TimeComputer og få et godt tilbud på en HP Elite Dragonfly, der er bestykket lige netop til din anvendelse.


 

Undervisning, produktpræsentation, online møder

Videokonferencesystemer har efterhånden været kendt i mange år og har i enkelte brancher også en vis udbredelse. Har du også haft en tanke om at måske kan være en god ide at kigge på, men følt at det nok er alt for kompliceret og for dyrt.

For bare noget der ligner 10 år siden var det rigtig. Systemerne var dyre og at blive en effektiv moderator/presenter på systemerne krævede mange timers træning. I dag ser det helt anderledes ud. Der er rigtig mange systemer på markedet og prisen er ret overkommelig. Helt ned til omkring en hundredekronerseddel pr. måned pr. samtidig møde for et godt og effektivt system. Oversigt over mulige systemer, som kan håndtere fjernundervisning, møder og webinar:

  • BlueJeans Meeting
  • Broadsoft
  • CyberLink U Meeting
  • CyberLink U Webinar
  • Google Meet
  • GoToMeeting
  • GoToTraining
  • GoToWebinar
  • JoinMe
  • LifeSize Conferencing
  • Skype for Business
  • TeamViewer
  • Vidyo
  • Webex
  • ZOOM

De nævnte systemer har alle deres stærke og svage sider. Nogle af dem er dedikeret til et enkelt område. Det gælder f.eks. GoTo-produkterne.

Google Meet, JoinMe og ZOOM er alle tre generelle systemer, som dækker de fleste funktioner til generel anvendelse. Google Meet er det nyeste på markedet og er for øjeblikket funktionsmæssig også det svageste og mest komplicere system. JoinMe og ZOOM minder ret meget om hinanden og har begge været på markedet i mange år.

Ring eller send en e-mail til TimeComputer, hvis du vil vide mere og have gode råd om, hvordan du kommer videre med etablering af et videokonferencesystem. Vi giver også gerne en demonstration af nogle af systemerne - over Internettet selvfølgelig.


Acer 23,8 Acer 23,8

 

Har du to skærme på dit kontor i firmaet, men kun en enkelt derhjemme?

Så ved du hvor meget mere overskueligt det er at arbejde med to skærme.

Hvis du også gerne vi have en ekstra skærm på hjemmearbejdspladsen, så har vi to gode tilbud her:

ACER 23,8" HD med HDMI, DP og USB sort, højdejusterbar og drejbar - kr. 1.142,-.

ACER 23,8" HD med HDMI og VGA - kr. 900,-.

Klik på billederne for at se specifikationerne på de to skærme.


En hjemmearbejdsplads uden printer?

Normalt vil man jo bare vente med at printe tilbuddet, produktbeskrivelsen, eller hvad man nu har med, til man kommer på arbejde igen. Det er desværre ikke så nemt lige nu.

Derfor gentager vi her et par til tilbud på henholdsvis en A4- og to A3-printere:

Godt tilbud på to A4 Multifunktionsprintere

Udskriv, kopier, skan og send e-mail fra en og samme enhed. F.eks. med denne HP Color LaserJet PRO MFP M479. Den er bygget til at producere noget og kan udskrive 27 sider i farver pr. minut. Op til 50.000 sider pr. måned.

Og så fås den resten af året for kr. 2.866,-.

Eller denne blækbaserede HP PageWide Pro 477dw MFP, som kan udskrive 40 sider i farver pr. minut. Funktionerne er de samme som på laserprinteren.

Den leverer vi for kr. 3.166,-.

Ring til os hvis du vil høre om andre printere og multifunktionsprintere til både små og store opgaver.

Klik på billederne se specifikationerne på printerne.

HP Color LaserJet PRO MFP M479

HP PageWide Pro 477dw MFP

HP A3 PageWide MFP 780dns

Skal der virkelig ske noget eller har du behov for en A3-printer, så kan denne HP PageWide farveprinter model MFP 780dns også sættes på hjemmecomputeren.

45 sider i minuttet i topkvalitet og printeren anvender den nye type blæk, hvor der printes en hel linje ad gangen. En teknik der giver en endnu lavere pris pr. side.

En farveblækpatron med kapacitet til 16.000 sider kan fås for kr. 1.237,-.

Selvfølgelig kan den også anvendes som kopimaskine og skanne til USB eller e-mail.

Klik på billedet af printeren for at se flere detaljer.

Netop nu kan printeren fås til halv pris: kr. 14.995,-.

Klik på linket herunder eller på billedet for at læse mere detaljeret information om printeren.

Klik her eller på billedet for at se flere detaljer.

HP PageWide mfp 780dns
Gl. KØGE LANDEVEJ 290 - DK-2650 HVIDOVRE