Nyhedsbrev juli 2023

TimeComputer A/S | Park Alle 295 | 2605 Brøndby

Solopgang over bølger og hav

 

Igen i år kan vi tage på sommerferie med ro i sindet.

It-branchen har de seneste år generelt haft svært ved at rekruttere medarbejdere. Det har vi selvfølgelig også, men alligevel er vi på fuld bemanding og vi har endda lige ansat en ny medarbejder.

Mangel på komponenter og fortsatte leveringsproblemer efter Corona-krisen har sat sit præg på branchen, men også her klarer vi os igennem uden de store problemer.

Vi har over tid bevæget os fra den tunge værktøjskasse til en værktøjskasse bestående af en samling af topmoderne supportsystemer, som giver masser af muligheder for at hjælpe kunderne her og nu, direkte fra vores adresse.

Stor viden har altid været afgørende for at kunne yde kunderne den rigtige og mest effektive support. Vi har altid sikret medarbejderne adgang til at opnå de rigtige kompetencer i forhold til de systemer vi har installeret hos kunderne. Herunder opnåelse af certificering for de systemer, hvor det er en mulighed.

Så alt i alt kan vi godt snuppe et par uger ved stranden. Men bare rolig - firmaet er bemandet hele sommeren, så ingen kunder ringer forgæves hvis der opstår problemer.

Vi vender stærkt tilbage efter sommerferien med nye produkter og initiativer.


Skal der være styr på adgangssikkerheden?

Keeper Securitys krypteringsmodel sikrer, at selv i værste tilfælde vil alt indholdet af din Keeper-boks være beskyttet med flere lag af sikkerhedsforanstaltninger og kryptering. Keeper sikrer en nem og effektiv beskyttelse af dine kodeord

Der er stor forskel på hvordan Keeper beskytter kundeoplysningerne i forhold til tilsvarende systemer. Keeper har omfattende og komplicerede sikkerhedsforanstaltninger for at forhindre brud, men selvom de er nok så komplicerede, så er de stadig let gennemskuelige for kunderne.

Timecomputer tilbyder Keeper password manager business til en pris på kr. 23,- pr. bruger pr. måned. Aftalen indgås for et år ad gangen.

Kontakt TimeComputer hvis du vil vide mere om Keeper-krypteringsmodellen.

IT sikkerhedssymbol

To-faktor godkendelse

data og kædelås

Selvom vi til tider kan blive irriteret over at kodeord løbende er blevet mere komplicerede, så er det ikke noget vi vil undvære. Et af formålene med at logge ind er at bevise du er en retmæssig bruger af systemet, men det har også det formål at sikre at ingen uretmæssigt kan logge på et system. Da hackerne bliver mere og mere vidende har været nødvendigt at gøre kodeordene mere kompliceret end bare barnebarnets fødselsdato.

Vi bliver gang på gang rådet til ikke at bruge samme kodeord til alle systemer og det har efterhånden resulteret i et antal kodeord, der stiller krav om en "kodehusker". Se artikel om Keeper andet sted i nærværende nyhedsbrev.

Men selv med forskellige og komplicerede adgangskoder til alle systemer, så risikerer vi stadig at hackere opsnapper koden og tiltvinger sig adgang til vores konti/systemer. Derfor møder vi flere og flere systemer, hvor adgangskode er suppleret med en to-faktor godkendelse. Selvom denne metode i bund og grund er ret simpel, så er den faktisk et rigtigt godt værn mod uautoriseret adgang.

Der findes både generelle systemer, som anvendes i flere systemer, og systemer som er udviklet som en integreret del af et system. Fælles for dem er at du udover angivelse af dine brugeroplysninger og et kodeord også skal angive "noget" som hackerne ikke har adgang til. Dette "noget" kan være kode du henter f.eks. på en SmartPhone i en funktion, som henter en kode, der løbende udskiftes. Typisk holder en kode måske i 30 sekunder, derefter gælder den ikke mere.

Udover metoden hvor du på en anden enhed henter noget der kun er kendt af systemet og dig, så kan to-faktor godkendelse også ske lokalt, f.eks. i form af fingeraftryk eller ansigtsgenkendelse. Det skal bemærkes at både fingeraftryk og ansigtsgenkendelse ikke bør stå alene, men altid sammen med f.eks. kodeord.

Har du også overvejet to-faktor godkendelse så kontakt TimeComputer, som både kan rådgive og tilbyde den rigtige løsning. Vi har erfaring med flere forskellige løsning - f.eks. Microsoft MFA og SMS Passcode.


Lars Rohde Nielsen - ny medarbejder med 30 års erfaring

Lars er uddannet teknikumingeniør på Københavns Teknikum og har efterfølgende taget en HD i logistik.

I de seneste 30 år har Lars været beskæftiget med professionelt med IT - herunder især implementering, tilretning og support af økonomisystemer.

I tillæg hertil har Lars også arbejdet med andre IT-systemer, især systemer i sammenhænge med økonomisystemer.

En naturlig del af arbejdet har også rummet projektstyring og rådgivning.

Lars har stor erfaring med installation og support af C5 og vil nu indgå i TimeComputers arbejde med ERP-systemer, herunder både C5 og KeyBalance. KeyBalance er i øvrigtr omtalt i nærværende nyhedsbrev.

Portræt foto Lars Rohde Nielsen

Bliver den lettere risikerer du den blæser væk - effektiv bærbar på 990 gr.

Denne fine lille HP bærbar vil hurtigt blive din ven på farten.

Den har indbygget 4G kort så sæt et simkort i og du er i direkte kontakt med omverdenen overalt.

Kan holde op til en dag på batteriet.

Netop denne model er anvendes i dag af TimeComputers medarbejdere.

Og så kan den lige nu sælges for kr. 12.295,- plus moms.

MitID logo

Keybalance logo ERP værktøjsikoner på mørk baggrund

Har du styr på grundstenene i din virksomhed?

KeyBalance er et moderne, brugervenligt og modulopbygget ERP-system, som håndterer økonomistyring, kundekartotek, produktion, lager og administrative processer. Systemet er selvfølgelig på dansk og er udviklet og vedligeholdes af en dansk virksomhed.

KeyBalance kan skræddersys og sammensættes helt efter virksomhedens behov. Det giver bedre sammenhæng og overskuelighed, som igen giver og en høj effektivitet på tværs af processerne i virksomheden. Det samlede system består af disse 10 moduler:

finans ikon
Finans - Økonomistyring, afdelinger, bogføring, budgettering
debitor ikon
Debitor - Udligningsværktøj, salgsmodul: EAN/OIO og PDF, dokumenthåndtering
kreditor ikon
Kreditor - Udligningsværktøj, indkøbsmodul: OIO/PDF, dokumenthåndtering
debitor ikon
Lager - Udligningsværktøj, indkøbsmodul: OIO/PDF, dokumenthåndtering
CRM ikon
CRM - Kunde-/kreditoremner, kampagner
Bankafstem ikon
Bankafstem - Nordigen og BankConnect. Bankafstemning, autobogføring af FIK-indbetalinger
Projektøkonomi ikon
Projekt - Projektøkonomi, igangværende arbejde, aconto fakturering
mps ikon
MPS - Gantkort, produktionsordre, vareruter, planlægning
Tidsregistrering ikon
Tidsregistrering - Tidsregistrering. start/stop timeregistrering
 

HRH Totalentreprise - effektiv løsning med 300 mobile brugere

HRH er en større entreprenørvirksomhed med flere selskaber, der udfører entreprenørarbejde samt fag- og totalentrepriser indenfor en lang række fagområder.

TimeComputer og KeyBalance har leveret et samlet system, som løser den nye bogføringslovs digitaliseringskrav og samtidig bringer HRH langt frem i deres teknologiske muligheder. Ved at samle HRH's mange forskellige systemer til ét samlet system har de fået optimeret deres processer sparet flere administrative processer - herunder papirløs bilagshåndtering og direkte forbindelse mellem deres mobilløsning og KeyBalance. HRH har i dag 300 mobile KeyBalance-brugere.

HRH påbegyndte implementeringen af KeyBalance i maj 2022 i et tæt samarbejde mellem KeyBalance og HRH's ledelse. De mange tilpasninger blev udført løbende og på trods af store forandringer forløb det hele gnidningsfrit.

HRH Totalentreprise domicil
  • TimeComputer A/S
  • |
  • Park Allé 295
  • |
  • 2605 Brøndby

Telefon: 36 78 55 43
E-mail: info@pro.dk

Ved besøg kan du parkere på parkeringspladserne omkring hele bygningen, men ..

Husk at registerere bilens registreringsnummer på enheden, der står ved hovedingangen

Dokumenter

Her finder du en række dokumenter med vejledninger, vilkår, gode råd og andet interessant.

Salgsbetingelser
Her kan du læse vores gældende salgsbetingelser
salgsbetingelser
Hosted Exchange
Opsætning til mailprogrammer (Microsoft Outlook, Entourage m.m.), mobiltelefoner, smartphones og tablets (iPad m.m.)

TimeGruppen

TimeComputer er en del af TimeGruppen, som består af en række virksomheder med fokus på at yde assistance til erhvervsvirksomheder.

TimeGruppen Virksomhedens professionelle rådgiver Link
Revision & Skat Vi er din revisor i Brøndby og på Frederiksberg, hvorfra vi hjælper virksomheder i hele landet Link
Forsikring & Pension Vi er eksperter på erhvervsforsikring og pension Link
Investering Vores professionalisme og uvildighed er din styrke Link
Jura Det sikre valg, når der er brug for juridisk og forretningsmæssig sparring Link

Certifikater

Hewlett Packard Enterprise logo