Juni 2020

 

Noget om hjemmearbejdspladser og videomøder

Egentlig var det ikke planen at skrive om corona og covid-19 i dette nummer - det gjorde vi nemlig en del ud af i forrige nummer. Alligevel har den aktuelle smittekrise noget med en del af indholdet i dette nummer at gøre, for er der noget der er blevet påvirket af den aktuelle smittekrise, så er det hjemmearbejdspladser og møder over Internettet.

Hjemmearbejdspladser har været kendt i flere årtier. I 60'erne fik flere tøjproducenter f.eks. hjemmegående husmødre til at sy tøj derhjemme og i 90'erne havde et engelsk firma med navnet Female International succes med "hjemmegående programmører". Med de bedre kommunikationskanaler er det de seneste 10-20 år blevet mere almindeligt med "jeg snupper lige en hjemmearbejdsdag i morgen".

Og så fra den ene dag til den anden ændrede det hele sig pludselig til en situation, hvor alle med en form for især kontor- og computerarbejde, skulle arbejde hjemmefra så meget som muligt. Og med hjemmearbejdspladserne og de mange restriktioner omkring møder, blev videomøder pludselig en del af hverdagen.


 

Hjemmearbejdsplads

Hvis hjemmearbejdspladsen skal rumme alle de komponenter, der gør det muligt at udføre et effektivt arbejde hjemmefra over en længere periode, så skal udstyr og programmel være på plads. Der skal være computer, printer, Internetforbindelse, office-programmer, faglige systemer, højttalere, mikrofon, kamera m.v.

Skal hjemmearbejdspladsen være et mix af en almndelig kontorarbejdsplads og et tv-studie?.

På ingen måde. Hele tv-studiet kan ofte være bygget ind i en enkelt enhed, f.eks. i form af en bærbar, der ofte har det hele og det samme gælder også moderne skærme. Se f.eks. artiklen senere i nyhedsbrevet.

Til deling af information og udførelse af samarbejde for medarbejdere, som sidder geografisk adskilte, findes der flere systemer på markedet. TimeComputer kan anbefale Microsoft Teams. Se mere detaljeret omtale senere i nyhedsbrevet.

Det nye i disse tider er behovet for at kommunikere på en måde, der kan minde om et almindeligt møde. Altså den man ofte kalder videokonferencesystemer.Videokonferencesystemer har eksisteret omkring 40 år og i over 20 år har det været muligt at gennemføre det mellem almindelige computere. Da Skype blev lanceret i 2003, blev teknikken for alvor kendt. Desværre var Skype sikkerhedsmæssigt problematisk og fandt derfor kun i begrænset omfang anvendelse hos virksomheder. Efterfølgende er der kommet rigtig mange systemer til. Alle med forskellige stærke og svage sider.

Det rigtige udstyr, programmel og møblement er afgørende for, at medarbejderen kan arbejde effektivt fra hjemmet. Indret derfor hjemmearbejdspladsen med omtanke.

Ved hjemmearbejde vil en del data blive tilgængelig udenfor firmaets kontrol. Vær derfor opmærksom på at den anvendte computer er til medarbejderens brug - ikke til familiemedlemmers surfing på nettet eller til spil.

Vær også opmærksom på at der gælder samme regler for bl.a. arbejdsmiljø, som på den almindelige arbejdsplads. TimeComputer vil på videomøder tage en snak med interesserede om hjemmearbejdspladser og videomøder.

Se mere senere i nyhedsbrevet.


Få overblik og sammenhænge med Microsoft Teams

 

Microsoft Teams rummer en række muligheder for at samarbejde på tværs af store gegrafiske afstande, næsten som hvis "man sidder ved siden af hinanden".

Indgår Microsoft Office i din virksomheds administration, vil det være naturligt at bruge Teams til samarbejde og kommunikation. Her kan man dele oplysninger, arbejde i de samme dokumenter, opbygge sammenhængende grupper, kommunikere 1:1, holde møder med en gruppe, invitere gæster til et møde og meget mere.

På det webinar som omtales senere i nyhedsbrevet indgår også en kort introduktion til Teams.

Ring til os på 36 78 55 43 hvis du vil høre mere om mulighederne i Microsoft Teams. Vi rådgiver omkring installation, strukturering og anvendelse af systemet.

 


KeyBalance - solidt ERP system

Har du styr på din virksomheds DNA? KeyBalance er et solidt ERP system, der kan anvendes i stort set alle virksomheder. Der er ganske enkelt specialudviklede moduler til de fleste brancher, KeyBalance er udviklet til Windows, men en del moduler er nu også tilgængelig til web og smartphone. Det giver mulighed for at have ERP System med i lommen. Herunder ses to animerede videoer, som beskriver en del af systemet muligheder.

Økonomi- & Planlægningssystem som app

Det som gør KeyBalance specielt er, at det er et standardsystem, som hurtigt og nemt kan tilpasses den enkelte kunde - og selv ved helt unik tilpasning kan vi stadig sørge for, at systemet altid holdes opdateret. Visionen for vores web og app-platforme er præcis den samme. KeyBalance app og web skal ses som en 'skal', der kan tilpasses med lige netop de funktioner, den enkelte kunde har behov for. Er der behov for flere eller færre felter/funktioner, kan platformene tilpasses nemt og hurtigt. Du finder de samme KeyBalance-funktioner tilgængelige på både web og app-platformen. Bruger du en mindre skærm (fx en telefon), vises KeyBalance i et mere kompakt layout, mens en større skærm giver et større overblik.

link til youtube video om Keybalance

Lagerstyring med KeyBalance

Årsskiftet er for mange af vores kunder lig med - den ofte frygtede - lageroptælling. KeyBalance har efterhånden mange forskellige muligheder for lageroptælling, da vores kunder har meget forskellige behov. Der er kunder, der nulstiller hele lageret og skanner de aktuelle antal ind - den løsning er dog svær i forhold til modtagne og leverede varer. Der findes tilgange, hvor KeyBalance danner en optællingskladde, der så tilrettes med de optalte antal. Vi har kunder, der arbejder uden lokationer, tæller en lagerlokation ad gangen eller dem alle på én gang. Nogle af vores kunder tæller en hylde ad gangen over et par måneder og andre fastfryser og lukker hele lageret i flere dage. Den nyeste tilgang er, hvor man kan fastfryse og dermed færdiggøre optællingen selv efter, at lageret er genåbnet. Nogen registrerer på papir, andre på bærbare computere eller stregkodeskannere - men fælles for dem alle er, at det går meget nemmere, hvis man er godt forberedt.

link til youtube video om Keybalance

Cookies og GDPR

 

Småkager

 

Bedst som vi troede vi havde styr på det med GDPR og Cookies kom der nye regler for cookiemeddelelser i februar 2020.

Vil du vide mere så meld dig til et webinar, hvor GDPR-ekspert Anette Pedersen vil fortælle om de nye regler og hvad du kan gøre for ikke at komme i en cookie-knibe.

Reglerne er ens for alle, små som store. Så fra den ene dag til den anden havde 99% af alle hjemmesider en ulovlig og forældet cookiemeddelelse.

Samtidig skal alle virksomheder, små som store, linke til virksomhedens persondatapolitik. Det er altså din virksomheds unikke persondatadokument, som du skal linke til på din hjemmeside.

Forvirret? Så meld dig til et af TimeGruppens gratis webinarer om GDPR og Cookies. Her vil du på et kvarters tid lære hvordan du selv kan opsætte din hjemmeside, så den er lovlig, eller hvor du får dygtig og billig hjælp til at opdatere din hjemmeside.

Klik herunder for at se datoer og tilmelding.

link til flere informationer

Skærm med indbygget kamera (HP E27d G4 27" QHD)

 

Få fleksibel tilslutning af dine enheder via DisplayPortT, HDMI og 4 USB-porte. Brug upstreams USB-CT-port til data, video og strømlevering på op til 100 W til din pc og downstreams USB-CT til data og strømlevering på op til 15 W til din telefon.

Få et ryddeligt skrivebord ved at montere din HP EliteDesk Mini Desktop PC direkte bag på skærmen, og tilfør strøm via USB-CT. Du kan også vælge at løfte hele løsningen og montere den på en væg eller en arm.

Arbejd ubesværet, ved hjælp af de justerbare indstillinger af hældning, højde og drejning. Brug akserotation til enten at indstille tilstående eller liggende visning, selv når du bruger flere skærme.

Filtrer udledning af blåt lys, og skift til varmere farver med HP Low Blue Light-tilstand, der er behageligere at kigge på.

Administrer dine skærme, så de fungerer bedst for dig. HP Display Assistant giver dig mulighed for hurtigt at ændre på skærmens størrelse, så du kan arbejde forskellige steder på skærmen. Du kan også afskrække tyven, da HP Display Assistant sænkerlysstyrken, når en skærm frakobles uden godkendelse.

Støt op om dine genbrugsinitiativer med emballage, der kan genbruges 100 %, og som genbrugsstationerne nemt kan tage imod.

Du kan være sikker på, at denne skærm har været udsat for grundige kompatibilitetstest på tværs af HP-pc'er og -arbejdsstationer.Den understøttes også af vores begrænsede standardgaranti på 3 år. Udvid din beskyttelse for at dække uheld, behov næste arbejdsdag mv. med de valgfrie HP Care Pack-tjenester.

Det indbyggede kamera kan anvendes til f.eks. ansigtsgenkendelse og videomøder.

billede af hp_e27d skærm
ikon med link til priser

Sikker e-mail med

 

Behov for at sende krypterede og sikre e-mails?

Så er her en enkel og billig løsning. Ring til TimeComputer for at høre mere om mulighederne i Permido.

Med permido er det muligt at sende krypterede e-mails, som kun kan læses af de tilsigtede modtagere. Modtagerne kan være privatpersoner eller virksomheder. Valideringen foretages i to trin med SMS. Modtagerne kan besvare krypteret med vedhæftede filer. Webmail løsning til ikke-Outlook-brugere som Hotmail, Gmail, Mac og mobile enheder. Permido og andre tjenesteudbydere har ikke adgang til kunde nøgler eller mailindhold.

Ingen træning nødvendig - kun én handling kræves af afsenderen og for modtagerne er det lige så let og enkelt. Enkel integration med Microsoft Outlook med en installationstid på maximalt 10 minutter.

På selvbetjeningsportalen kan man oprette og slette brugere, nulstille adgangskode, se overvågningslog, tilbagekalde e-mails og tilpasse tekst, logo og farve på notifikations mails.Administrationen af systemet er rollebaseret.

Grafik vedr. Permido

Kryptering af harddiske på hjemmecomputeren

 

Kan nogen aflure dit kodeord?

Har du fortrolige data liggende på din hjemmecomputer?

Netop hjemmecomputeren kan være sårbar. Udover risikoen for hacking er der også det problem at computeren kan blive stjålet under et indbrud.

Heldigvis er der muligheder for at sikre dine data uanset om nogen forsøger at tilgå dem uautoriseret via Internettet eller de bryder ind og stjæler computeren.

Ring til TimeComputer for at få gode tips til hvordan du kan sikre dine data på hjemmecomputeren.

Hængelås symboliserer kryptering

Køb lokalt

Hvidovre og en række andre danske byer har sat en koordineret Køb Lokalt-kampagne i gang. Målet er at invitere borgerne tilbage i de lokale butikker for at undgå butiksdød i kølvandet på coronaen.

Kampagnen støttes af HP:

oversigt over sponsorer oversigt over sponsorer

 

Kampagnen følges selvfølgelig op med gode tilbud på er række produkter. Vil du have et godt tilbud så ring straks til os eller klik herunder for at se HP's Hvidovrekampagne.


Videomøde om videomøder og hjemmearbejdspladser

Deltagelse i videokonferencer, videomøder, webinarer og online undervisning direkte fra sin lokale computer har været mulig i omkring 20 år. Det blev først rigtig kendt da Skype blev introduceret i 2006.

I erhvervslivet har man primært mødt systemerne i form af præsentation af produkter på såkaldte webinarer. Egentlige videomøder er ofte arrangeret fordi en akut beslutning skal træffes og ikke som en del af den samlede mødeplanlægning.

Til gengæld har de seneste par måneder så sandelig fået mulighederne frem. Pludselig begår vi os hjemmevant i Microsoft Teams, Zoom, GoToMeeting, JoinMe, WhereBy og mange andre tilsvarende systemer.

På den baggrund vil TimeComputer gerne invitere til et videomøde onsdag den 17. juni 2020 klokken 09:30.

Det er ikke et webinar med præsentation af produkter vi vil holde, men et "rigtigt" møde, hvor vi sammen med et begrænset antal deltagere vil snakke om hjemmearbejdspladser og videomødesystemer.

Vi holder mødet i Zoom og har forberedt følgende dagsorden:

  • Velkomst
  • Introduktion til brugersnitfladen i Zoom
  • Kort oplæg om hjemmearbejdspladser
  • Snak om hjemmearbejdspladser
  • Kort oplæg om systemer til videokonference, videomøder, undervisning m.v.
  • Snak om videomøder m.v.
  • Afslutning

For at deltage kan du anvende en PC , en Mac eller en tablet. En mobiltelefon kan også anvendes, men du får ikke helt den samme oplevelse og funktionalitet. Du kommer med i mødet med både billede og lyd, så kamera, mikrofon og højttaler hører også med.

Efter tilmelding sender vi et link, som du skal anvende. Hvis du aldrig har deltaget i et Zoom-møde før får du også et link til en afprøvning af systemet.

Flere ansigter i et skærmbillede
  • TimeComputer A/S
  • |
  • Park Allé 295
  • |
  • 2605 Brøndby

Telefon: 36 78 55 43
E-mail: info@pro.dk

Ved besøg kan du parkere på parkeringspladserne omkring hele bygningen, men ..

Husk at registerere bilens registreringsnummer på enheden, der står ved hovedingangen

Dokumenter

Her finder du en række dokumenter med vejledninger, vilkår, gode råd og andet interessant.

Salgsbetingelser
Her kan du læse vores gældende salgsbetingelser
salgsbetingelser
Hosted Exchange
Opsætning til mailprogrammer (Microsoft Outlook, Entourage m.m.), mobiltelefoner, smartphones og tablets (iPad m.m.)

TimeGruppen

TimeComputer er en del af TimeGruppen, som består af en række virksomheder med fokus på at yde assistance til erhvervsvirksomheder.

TimeGruppen Virksomhedens professionelle rådgiver Link
Revision & Skat Vi er din revisor i Brøndby og på Frederiksberg, hvorfra vi hjælper virksomheder i hele landet Link
Forsikring & Pension Vi er eksperter på erhvervsforsikring og pension Link
Investering Vores professionalisme og uvildighed er din styrke Link
Jura Det sikre valg, når der er brug for juridisk og forretningsmæssig sparring Link

Certifikater

Hewlett Packard Enterprise logo